Ide kerülnek azok a dolgok, amiket megváltoztattam vagy hozzátettem a K&M alapkönyvhöz.
1-es és 20-as dobás: ha d20-as dobás természetes 1-es lesz, a dobás
mindenképpen sikertelen, ha természetes 20-as, a dobás mindenképpen sikeres
lesz. Kivéve természetesen a a Tulajdonság próbát, ahol az ellenkezője igaz.
Tulajdonság próba: d20-szal kell az adott Tulajdonság alá dobni, minél
nehezebb a próba, annál nagyobb levonással. A levonások mértéke: Könnyű 0,
Átlagos -3, Nehéz -6, Hősies -9.
Többosztályú varázshasználók: a teljes karakter szintjük beleszámít a varázslatok
erősségébe, hatóidejébe, stb.
Gnómok: +1VO-t kapnak kis méretük miatt.
Fajok szintkorlátai:
Bárd osztályhoz: Félelf 9.
Druida osztályhoz: Elf 6, Félelf
5, Félork 4.
Orgyilkos osztályhoz: Félelf 9, Félork
9
Vándor osztályhoz: Elf 9, Félelf 9, Félork 4.
Paladin osztályhoz: csak Ember lehet.
Harcos – Íjász harci stílus: választhat egy tetszőleges távolra ható fegyvert, akár
Egzotikust is, amelyre aztán vonatkozik majd a körönkénti eggyel többször
támadás képessége. Természetesen csak a távolra ható használat közben támadhat
egyel többször.
Harcos – Barbár: d12 helyett d10+2HP-t kap szintenként.
Harcos - Amazon: az amazonok rendkívüli pszionikus tehetségek.
Minden reggel dobhatnak egyet a pszionikus képességek közül, amelyet aztán a
szabályoknak megfelelően használhatnak fel. Ha valódi pszionisták, azaz a játékos megdobta a %-ot,
akkor naponta 1-gyel többször használhatja a kidobott képességeit.
Pap: annyiban módosul, hogy nem kapják meg a Gyógyítás vagy Sebokozás és az Élőholtak
elűzése vagy irányítása különleges képességet. Minden isten egyedi
különleges képességeket biztosít hívei számára, amely bővebben az Istenek és Híveik fejezetben lesz kifejtve.
Képzettségek
Írás/Olvasás (Int): a karakter írja és olvassa az általa ismert
nyelveket. Nehéz képzettség próbával kalligráfia is sikerül.
Megfigyelés (Böl): a képzettséget titkosajtó- és
csapdakeresésre csak Tolvaj osztályú karakter használhatja.
Koncentráció (Böl): 12-es NF, ha
valakit megsebeznek, 20+ sebzésnél 18-as NF, 40+ sebzésnél 24-es NF. (A
sebzések az adott körben összegződnek egészen addig, amíg a varázsló sorra nem
kerül.)
Képzettségrendszer
A
karakterek minden 4. karakter szinten tanulhatnak 1 képzettséget. Ezt mindig
1-es szinten kapják meg, tehát a 4. szinten megtanult képzettség értéke 1+Tul.
bónusz lesz.
A
Tolvaj 9. szinten és utána tanulható képzettségei is 1. szintűek lesznek, mikor
felveszi azokat.
Csak különleges iskolákban elsajátítható harci stílusok
Harcosok 6. és 10. szinten, Papok és Tolvajok 8.
szinten tanulhatnak egyet-egyet ezek közül, Varázslók pedig nem.
- Egy
fegyveres harc: használója
választhat minden körben, hogy +2-őt kap a kezdeményezésére, +1-et kap a
támadás dobására.
- Kétfegyveres harc:
a másodlagos
fegyverrel is le lehet adni egy támadást a legnagyobb támadásbónusszal, de
-3 támadás jár az elsődleges- és -6 a másodlagos fegyverre. A támadás
levonást csökkenti 1.) az Ügy. bónusz
elosztható a levonások között, tehát +2-es bónusz esetén pl. -1/-6-ra;
2.) a kétfegyveres harci stílus is 0/-3-ra. A kettő össze nem vonható, a
kedvezőbbik érvényesül. A balkezes fegyver alapsebzése legfeljebb 1d6
lehet (ha ennél több lenne, ennyire csökken), és a fegyver esetleges
mágikus bónuszán kívül más bónusz nem adódik hozzá.
- Kétkezes
fegyveres harc: ha a karakter
kétkezes fegyverrel harcol, vagy egykezes fegyvert fog két kézre (ha ez
lehetséges, pl. tőrt nem), sebzéséhez további +1 bónusz jár.
- Pajzs+fegyver: ha pajzzsal harcol, +1VO-t kap közelharcban, és
+2VO-t távolsági támadások ellen.
- Ökölharc: sebzése 1d6 lesz, kritikus ütése 19-20*2, és
csak akkor okoz kábító sebzést, ha úgy akarja.
- Lovas
harc: harc kezdetén dobni kell
egy Lovaglás képzettség próbát Átlagos (12) NF-re. Ha sikerül, nem csak
fennmarad a lovon, hanem kihasználhatja helyzeti előnyét: +1-et kap
támadás dobására vagy a VO-jára, továbbá ha lova harci ló, akkor az is
támadhat.
- Távfegyver: dobófegyvereknél 10’, lőfegyvereknél 20’közeli
távolságnak minősül. Közeli távolság esetén +2 jár a támadó dobásra.
Továbbá, ha be van készítve a lövedék és látja a célpontot, a
kezdeményezések előtt, elsőnek lőhet (ez általában csak az első harci
körben érvényes, a továbbiakban a kezdeményezése dobása számít).
- Pontos
lövés: ha harcoló felek közé lő,
csak a célpontot van esélye eltalálni.
- Fegyvertörés: fegyvertörési kísérlet esetén +3-at kap a
támadására, és akkor sem éri hátrány, ha tízzel elvéti a dobást.
- Lefegyverzés: lefegyverzési kísérlet esetén +3-at kap a
támadására, és akkor sem éri hátrány, ha tízzel elvéti a dobást.
- Vakharc: a büntetések erre változnak: -2 a támadás
dobására, -1 VO, látás alapú képzettségek automatikus rontása.
Különleges harci helyzetek
Fegyvertörés: +5-ös manőver (ellentétes támadó dobás). Siker
esetén eltörik az ellenfél fegyvere. Mágikus eltöréséhez legalább ugyan olyan
erős mágikus fegyver kell. Ha a támadó legalább tízzel elvéti a dobást (illetve
természetes 1-es dobás esetén), saját fegyvere törik el. Ha az ellen
fegyverével nem lehet letörni, akkor kiesik a kezéből.
Lefegyverzés: +5-ös manőver (ellentétes támadó dobás). Siker esetén
az ellenfél elejti a fegyverét. Ha a támadó legalább tízzel elvéti a dobást
(illetve természetes 1-es dobás esetén), saját fegyvere esik ki a kezéből.
Harc vakon: vakon a büntetések: -4 a támadás dobására, -2VO,
nincs Ügy VO, látás alapú képzettségek automatikus rontása.
Lovas harc:
harc kezdetén dobni kell egy Lovaglás képzettség próbát Átlagos (12) NF-re. Ha
sikeres, harc közben képes fennmaradni a lovon. Varázslás esetén minden
varázslatnál dobni kell Koncentrációra.
Lövés harcoló tömegbe: -4 a támadó dobásra, ha nem, akkor bárkit eltalálhat
véletlenszerűen.
Varázslat GYIK&Errata
Bigsby védelmező keze: VO-ja 20.
Erő: elmondása normál cselekedet, nem 10
perc.
Érzékelhetetlen jellem: hatóideje szint*10 perc
Gyengítő sugár: érintő támadást kell dobni.
Infúzió: 4. szint helyett 2. szintű.
PSZIONIKA
Minden
1. szintű ember kellően magas intelligencia, bölcsesség vagy karizma esetén
rendelkezhet pszionikus képességekkel. Ennek kiszámításához össze kell adni e
három tulajdonságból származó százalékokat, majd sikeres százalékdobást kell
tenni.
Tulajdonság
|
Százalékos
esély pszionikus képességekre
|
12-14
|
1 %
|
15-17
|
3 %
|
18
|
6 %
|
Például
egy 16-os intelligenciával, 18-as bölcsességgel és 13-ös karizmával rendelkező
karakternek 10% esélye van.
A
pszionista a képességeit naponta csak meghatározott alkalommal használhatja
attól függően, hányadik szintű.
Szint
|
Pszi
használata naponta
|
1-3.
|
1
|
4-6.
|
2
|
7-9.
|
3
|
10-12
|
4
|
13+
|
5
|
Nyolc
pszionikus képesség van. Minden egyes reggel a játékosnak dobnia kell d4-el,
hogy meghatározza azon a napon hányat tud használni a 8 közül, tehát maximum
4-et, minimum 1-et. Hogy pontosan melyek azok a képességek, melyeket használni
tud, ugyancsak ki kell dobni. Ha ugyan az többször is kijön, azt annyiszor
használhatja, ahányszor kidobta. A pszionikus képességek alkalmazásához csak
koncentráció szükséges, semmi más, azaz mozdulatlanul és némán is lehet őket
használni, de ha a pszionistát megzavarják vagy megsebzik, akkor Koncentráció
próbát kell dobnia, akár egy varázshasználónak.
- Tisztánhallás:. Távolhallás varázslat, csak 60’ távolságig, azonban ismeretlen
helyet is ki lehet hallgatni és mágikus védelem nem blokkolja.
- Tisztánlátás: Távollátás varázslat, csak 60’ távolságig,
azonban ismeretlen helyet is ki lehet vele fürkészni és mágikus védelem
nem blokkolja.
- Extraszenzoriális
percepció: Gondolatok érzékelése
varázslat, de csak 60’ távolságig.
- Mentális lökés: A mentális energiák összpontosításával minden
páratlan szint után 1d6 sebzést okoz és 10’ távolságra el is taszítja a célpontot,
ha az nincs rögzítve és Közepes vagy kisebb méretű. Pszionikus
képességekkel rendelkező lények Reflex mentőt dobhatnak (NF15), hogy
elkerüljék a képesség hatását.
- Mentális uralom: Ha erősen összpontosít, a karakter képes uralni
egy másik intelligens lény cselekedeteit legfeljebb 3 körig. A célpont
minden körben Akarat mentődobást (NF15) tehet, siker esetén a képesség nem
hat rá. Állatokra nem hat.
- Prekogníció: Ha valamit tenni akar a karakter, akkor a
prekogníció segítségével képessé válik az eredmény kifürkészésére. Maximum
1 perccel láthat a jövőbe.
- Telekinézis: Telekinézis varázslat, de szintenként csak 10
fontnyi tárgyra hat.
- Telepátia: Az elmék
közti kommunikációt teszi lehetővé szint*1 körig. Ha a célpont nem akarja,
akkor Akarat mentőt (NF15) tehet ellene.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése